Praktijkinformatie
Welkom in Huisartsenpraktijk de Vries & Vos in Mediport
Wij zijn twee samenwerkende huisartsen binnen een groter samenwerkingsverband mediport met apotheek, fysiotherapie, dietitiek, tandarts, laboratorium, basis-GGZ en verloskundigen.
Kwaliteit van medische zorg en aandacht voor uw gezondheidsproblemen en vragen staan bij ons voorop.
Wij vinden het erg belangrijk dat U een vaste huisarts heeft, u bent of wordt daarom ingeschreven bij dokter Vos of dokter de Vries. Alleen in geval van afwezigheid kan U worden gezien door de andere huisarts of door onze vaste waarnemend huisarts. Wij zijn nooit gesloten voor vakanties dus U kunt altijd bij ons terrecht en U wordt niet verwezen naar een andere huisartsenpraktijk.
Onze praktijk biedt een uitgebreid zorgaanbod, U kunt terrecht voor:
– psychologische begleiding door Praktijkondersteuner GGZ
– controle van suikerziekte en hart & vaat ziekten door Praktijkonderstuener Somatiek
– het plaatsen van anticonceptiespiralen
– het maken van een hartfilmpje (ECG)
– het verrichten van longfunctieonderzoek (spirometrie) door gespecialiseerd assistente
– het verrichten van kleine chirurgische ingrepen zoals het verwijderen van atheroomcystes, vetbulten, moedervlekken enz.
– het verrichten van 24 uurs bloeddrukmeting
– het verrichten van vaatonderzoek (enkelarmindex meting)
Openingstijden
De praktijk is onbeperkt telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.
De balie is ook open van 8.00 tot 17.00 uur.
Wij zijn nooit voor vakanties gesloten U kunt altijd terrecht.
Afspraken
Voor het spreekuur, telefonisch consult en huisbezoeken moet u altijd vooraf een afspraak maken. Dit geldt ook voor het spreekuur van de assistentes en de spreekuren van onze praktijkondersteuners.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8 en 17 uur. ’s Morgens vroeg kan het druk zijn aan telefoon en tussen de middag hebben we een beperkte bezetting, wij vragen hiervoor U begrip en verzoeken U eventueel dan op een later tijdstip terug te bellen.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Soms kan zij U direct helpen met een advies.
Heeft u meerdere klachten of vragen of denkt U meer tijd nodig te hebben dan 10 minuten. Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Afspraken die U niet kan nakomen of die misschien niet meer nodig zijn, dient U 24 uur van te voren telefonisch af te zeggen.
Via het besloten gedeelte van deze website kunt u ook per email een vraag stellen aan de assistente of huisarts. U krijgt dan binen 2 werkdagen een antwoord. Spoedvragen zijn niet geschikt voor email contact.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen. Indien U een visite voor dezelfde dag wil aanvragen moet u voor 11 uur bellen.
Dagelijks hebben we spoedplekken om u dezelfde dag te zien indien dit medisch noodzakelijk is, de assistente maakt de beoordeling of U daarvoor in aanmerking komt. Wij streven er naar U altijd een geschikte plek binnen 3 werkdagen te kunnen aanbieden.
Spoedgevallen
Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u direct naar de praktijk komen. Bel zo mogelijk eerst de praktijk en toets 1 voor spoed. De assistente kan U dan direct te woord staan en de huisarts kan rekening houden met uw komst. De assistente kan zo nodig een huisbezoek of een ambulance regelen.
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Bij spoedgevallen in de avond en nacht (tussen 17-8 uur) en in het weekend kunt U bellen met de huisartsenpost Amsterdam.
Telefoonnummer: 088 00 300 600
Lokatie: OLVG-west (direct naast de spoedeisende hulp), Jan Tooropstraat 164, 1061 AE Amsterdam.
Praktijkafspraken
Agressie wordt niet getolereerd in onze praktijk. U dient te allen tijden vriendelijk te blijven en geen geweld te gebruiken ook al is het soms begrijpelijk dat u boos, anstig of gefrustreerd bent. Agressie incidenten zullen altijd met u besproken worden. Indien dit herhaaldelijk gebeurt kan de huisarts u verzoeken een andere huisarts te zoeken.
Een verwijsbrief van de huisarts is een beoordeling van de huisarts of verwijzing noodzakelijk is en/of nuttig voor U is en houdt ook vaak een advies in waar u het beste naar toe kunt gaan. De huisarts moet dit altijd zelf beoordelen. Vaak is er daarom een consult nodig. Soms volstaat een email of telefonisch consult indien het om reeds bekende problematiek gaat. Verzoeken tot verwijzing achteraf worden niet gehonoreerd. Let op indien u zonder verwijzing een afspraak maakt bij een specialist bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten.
Gemaakte afspraken dienen uiterlijk 1 werkdag van te voren afgezegd te worden zodat wij uw plek weer kunnen invullen. Indien U niet verschijnt zonder af te bellen kunt U hierop worden aangesproken.
Uw huisarts confirmeert zich aan de knmg richtlijnen betreffende het schrijven van verklaringen. Dit betekent dat hij geen briefjes schrijft voor uw werkgever, school, of andere instanties. Er zijn enkele uizonderingen zie ook verwijswijzer amsterdam. Klik hier voor KNMG toellichting.
Klachten
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.